Produsert: Vår 2025
Oppgave:
Hvert år er norsk reiseliv ute og møter tusenvis av potensielle kunder på messer, workshops og en-til-en møter, og kampen om oppmerksomheten er stor. I den forbindelse hadde Visit Norway et behov for å lage en film som på en kortfattet og visuell måte fikk vist frem det Norge har å by på innenfor høstens nye messer.
Løsning:
Brorparten av de som lager kommunikasjon for bruk i B2B segmentet glemmer at de snakker til mennesker og fokuser kun på rasjonale og business. Faktum er at folk er folk, og ved å appellere til følelser, drømmer og tanker, lykkes vi bedre og blir husket. Tidligere har Visit Norway hatt stor suksess med å benytte et bilde av en naken mann i en foss, og på denne måten har de klart å skille seg ut blant de generiske presentasjonene av de ulike landene for en målgruppe som består av 80% kvinner.
Med denne løsningen ønsket vi å levendegjøre mannen og la han vise hva Norge har å by på ved å benytte kreative overganger som gjør det mulig å hoppe mellom ulike destinasjoner og aktiviteter i tre ulike landsdeler, uten at det oppleves kaotisk. Slik får man vist mye på kort tid, samtidig som at man holder på nysgjerrigheten til seeren.