Visit Norway | Norway, naturally - Reklamefilm for B2B segmentet

Produsert: Vår 2025

Oppgave:

Hvert år er norsk reiseliv ute og møter tusenvis av potensielle kunder på messer, workshops og en-til-en møter, og kampen om oppmerksomheten er stor. I den forbindelse hadde Visit Norway et behov for å lage en film som på en kortfattet og visuell måte fikk vist frem det Norge har å by på innenfor høstens nye messer.

Carl Martin Storøy og Tiril Falklev i kajakk.


Løsning:

Brorparten av de som lager kommunikasjon for bruk i B2B segmentet glemmer at de snakker til mennesker og fokuser kun på rasjonale og business. Faktum er at folk er folk, og ved å appellere til følelser, drømmer og tanker, lykkes vi bedre og blir husket. Tidligere har Visit Norway hatt stor suksess med å benytte et bilde av en naken mann i en foss, og på denne måten har de klart å skille seg ut blant de generiske presentasjonene av de ulike landene for en målgruppe som består av 80% kvinner.

Med denne løsningen ønsket vi å levendegjøre mannen og la han vise hva Norge har å by på ved å benytte kreative overganger som gjør det mulig å hoppe mellom ulike destinasjoner og aktiviteter i tre ulike landsdeler, uten at det oppleves kaotisk. Slik får man vist mye på kort tid, samtidig som at man holder på nysgjerrigheten til seeren.

Carl Martin Storøy og William Glandberger finner den perfekte fossen.

andre prosjekter