TINE - The Origin Story

Kunde: Tine ASA

Produsert: Høsten 2020

Oppgave:

Sølvrev fikk i oppdrag fra Tine International å lage en merkevarebyggende video for lansering og styrking av Tine brunost sin merkevare internasjonalt, som skulle vise opprinnelsen og identiteten til Tine Brunost på en engasjerende og følelsesladet måte. Målet var å styrke merkevaren internasjonalt, og presentere det beste av Norge og vår unike Brunost til et internasjonalt publikum, fra opprinnelsen og fram til i dag.

Løsning:
Vi dykket med hodet først ned i historien, og besøkte gården hvor Brunosten ble oppfunnet. Gjennom dybdeintervjuer med både familien på Solbråsetra og representanter for Tine fant vi fram til de emosjonelle høydepunktene i Brunostens historie, fra de nære øyeblikkene til de store handelsavtalene.

Ved å sy dette sammen i en poetisk og varm tekst, og skape et varmt bildespråk som stod i stil til merkevaren Brunost har etablert skapte vi et magisk og eventyraktig portrett av brunostens rolle opp igjennom historien, og dens unike egenskaper og smaksprofil.

Resultat:
Resultatet ble en vakker, autentisk og varm video med en tydelig estetikk og et unikt konsept som virkelig får fram de gode følelsene. Det er nesten så vi kjenner smaken gjennom skjermen. Kunden er storfornøyd med resultatet, og vi er også svært stolte, og takker for tilliten!



andre prosjekter