Kunde: Eplehuset/ Suburbia/ Seen
Produsert: Våren 2021
Oppgave:
Sammen med Seen fikk Sølvrev i oppdrag fra Eplehuset å skape en personlig video kampanje til sine kunder, med mål om å styrke Eplehuset sin tekniske kundeservice, og skape digital begeistring hos kundene.
Videoene skulle sendes til kunder rett etter de hadde handlet i en av butikkene eller service-senterene, og skulle henvende seg til kunden direkte ved navn. Eplehuset ønsket også at den personlige hilsenen fra daglig leder skulle være foran butikken eller service-senteret kunden nettopp hadde besøkt.
Målet var å skape digital begeistring, kundelojalitet, og bygge merkevare på en genuin og relevant måte ved å presentere relevant budskap til riktig tid.
Løsning:
Videoene henvender seg til hver enkelt kunde ved navn i starten av videoen, og inneholder flere personaliserte elementer gjennom videoen. Ved å filme uttalelsen med daglig leder på greenscreen, og få alle butikker og service-sentere til å filme fasaden på sitt butikklokale med samme vinkel skapte vi også en lokal tilstedeværelse og tilknytning til kundens nærmiljø.
Dette ble videre underbygget av custom animasjon av butikkens lokasjon på norgeskartet, og et stilrent og proffesjonelt fotografisk uttrykk fra butikkene som bygger videre på Eplehuset sin stilrene og personlige merkevare.
Resultat:
Resultatet ble en svært pen og engasjerende videoserie som møtte stor begeistring både hos Eplehuset selv og deres kunder. Vi takker for tilliten og er viser med stolthet videoene fram.