Sølvrev og SEEN med rekrutteringsfilm for årets viktigste dugnad.
TV-aksjonen NRK har vært arrangert hver høst siden i 1974 og regnes som verdens største dugnad. Hvert år jobber 7000 fantastiske frivillige landet over med organiseringen av TV-aksjonen i sin kommune og målet er at 100.000 bøssebærere skal besøke alle husstander i Norge i løpet av to timer én søndag i oktober.
Sammen med SEEN, som produserer data-drevne videoer, var Sølvrev i år med på å lage en rekrutteringsvideo som ble sendt ut til alle tidligere frivillige, med en stor takk for innsatsen og en oppfordring til å rekruttere venner og bekjente til årets dugnad. Filmen ble også sendt ut til alle frivillighetskontorene i hele landet.
Mange kjente fjes.
Med på dugnaden var også flere kjente fjes, som Solveig Kloppen, Else Kåss Furuseth, Leo Ajkic og Henriette Steenstrup.
Filmen, som benytter SEENs data-drevne teknologi, gjør det mulig å snakke direkte til mottageren ved hjelp av personifiseringer, som her ved at Else sier navnet til mottageren i starten, samt at det blir skrevet på badedrakten hennes og i melet til Steenstrup når hun baker. Disse grepene er med på å løfte frem og hylle den enkelte mottageren, og samlet sett er filmen en feiring av frivilligheten i landet.
Måtte hoppe fra timeteren.