Igland Garasjen er ute med ny merkevarebyggende film som løfter frem garasjens tilstedeværelse i hverdagen.
Vi har tidligere prøvd ulike tilnærminger i markedsføringen vår, men det er en stund siden vi har laget en merkevarebyggende video. Og siden markedet er i stadig endring, hadde vi nå lyst til å prøve en litt annen vinkling. Da Sølvrev presenterte sitt konsept for oss, traff de spikeren på hodet ved å lytte til hvilke elementer som var viktig for oss, forteller Markedssjef i Igland Garasjen, Signe Kalvehagen Gusdal, om prosessen bak.
Garasjen kan på mange måter oppleves som en litt usynlig del av hverdagen, men den er likevel så tilstede. Den får ikke samme fokus som huset, men det er der vi lagrer både akebrett og vinterdekk. Den gir oss rom for flere aktiviteter i hverdagen og vi er innom nesten hver dag. Man får en enklere hverdag rett og slett. Slipper å stå ute og skrape. Tidligere har Igland vært noe mer produktorientert i innholdet sitt, derfor hadde vi lyst til å løfte frem det litt mer menneskelige aspektet og vise hvordan garasjen blir brukt av en familie gjennom et helt år», forteller konseptutvikler i Sølvrev, Mariann Lunde, om konseptet.
Fire årstider, på kun to dager.
I løpet av produksjonen på øya Strøno, skulle man rekke å filme klipp som viste fire årstider til både hovedfilmen og kommende innhold på kun to dager.
Det å treffe rett på været er alltid en utfordring her i vest, og vi måtte flytte produksjonen hele to ganger for å treffe rett. Tredje forsøk viste seg å bli noen av de fineste dagene vi fikk her på Vestlandet i sommer, forteller regissør William Glandberger om produksjonen. I tillegg var vi helt avhengige av å ha med oss flinke folk både foran og bak kamera for å få dette til på tiden. Her var vi så heldige å komme i kontakt med en familie på fem hvor absolutt alle i familien gjorde det bra foran kamera. Det kunne være litt søskenkrangling i pausene, men så snart en av dem sto foran linsen, var det som glemt. Så takk til familien Haukaas for helt fabelaktig innsats. Her tror jeg talentet har gått i arv, fortsetter han.
I tillegg til hovedfilmen har Sølvrev produsert en kortversjon og flere kampanjeuttak er på vei ut over høsten, vinteren og våren.
Som kunde har vi fått muligheten til å komme med innspill hele veien, og fulgt prosessen tett. Vi opplever at Sølvrev er god til å lytte og tar i bruk sin kreativitet for å vekke de rette følelsene hos seerne. Resultatet synes vi er glimrende, og vi tror absolutt at den kan bidra med å vekke interesse hos potensielle garasjekunder i tiden fremover. Vi gleder oss til å ta i bruk både filmen og materialet, fortsetter Gusdal.
Til slutt må vi nesten skyte inn en takk til Carat/Dentsu gjengen som fikk oss i kontakt med Signe, som viste seg å være verdens hyggeligste. Grimstad må være et trivelig sted, avslutter Lunde.