Jo Nesbøs nye bok "Kongen av Os" lanseres med en personalisert filmtrailer.

06/06/2024
Hovedbilde

I en ny markedsføringskampanje har ARK Bokhandel, i samarbeid med forlaget Aschehoug, Sølvrev og teknologiselskapet SEEN, lansert en personlig tilpasset video for å markedsføre Jo Nesbøs nye bok, "Kongen av Os". Hans nye roman er oppfølgeren til den svært populære boken "Kongeriket" som ble utgitt i 2020 og som har solgt i over 200 000 eksemplarer i alle formater i Norge.

SEEN, som er kjent for å personalisere film, gjør filmen helt unik til alle ARKs kundeklubbmedlemmer, og hvert enkelt medlem får sitt navn opplest og skrevet på bilskiltet, samt bosted og nærmeste Ark butikk vist i filmen. Voiceover er lest av skuespiller Thorbjørn Harr, som også er stemmen bak Nesbøs lydbøker. Produksjonen av videoen har vært i hendene på Sølvrev, med Christer Dyngeland og Sigurd Fossen i spissen på idé og regi, og om produksjonen sier kommersiell sjef i Aschehoug, Kjersti Myre, følgende;

  • Sølvrev har virkelig klart å fange essensen av Nesbøs skrivestil, noe som gir en visuell og emosjonell tilknytning til teksten.
Innspilling på Rjukan.
Innspilling på Rjukan.
Kampanjen distribueres personlig til medlemmer av ARKs lojalitetsprogram “ARK-Venn” og vil også vises på betalte plattformer blant annet Instagram, Facebook og YouTube.
  • Vi er svært glade for samarbeidet med ARK, Sølvrev og Seen. Jo Nesbø er en unik historieforteller med over 55 millioner solgte bøker verden over. Når han utgir ny bok, er det en begivenhet. Dette ønsker vi å markere ved å gjøre noe nytt markedsføringsmessig, avslutter Silje Tretvoll, markedssjef for skjønnlitteratur i Aschehoug.

I tillegg til hovedfilmen ble det også laget to teasere.

Send oss en melding:

andre innlegg

Skjermbilde 2022 06 16 kl 14 38 40 2

Hvordan og hvorfor lage “how to” videoer

11/11/2021
SLV06929 Edit

«Cure for me» vant pris for beste film

19/05/2022