Sølvrev står bak ny brandfilm for Söderberg & Partners.
Söderberg & Partners er en av Nordens ledende rådgivere og formidlere av forsikringer og finansielle produkter. Deres oppdragsgivere er bedrifter, organisasjoner, fagforbund og privatpersoner. Konsernet har i dag 6500 medarbeidere fordelt på 144 kontorer i 7 land. Den norske delen av selskapet har jobbet med Sølvrev på flere prosjekter over lengre tid, og nå var selskapet klar for å ta samarbeidet et steg videre.
De siste fire årene har vi jobbet tett med Sølvrev på flere prosjekter. I forbindelse med selskapets kraftige vekst, så vi nå et behov for å lage en overordnet brandfilm som kan bidra med å samle selskapet og merkevaren, sier strategisk kommunikasjonsrådgiver i Söderberg & Partners, Atle Jervan om prosjektet.
Söderberg & Partners produkt er på mange måter menneskene og de verdifulle rådene de gir. De jobber hver dag for at du skal kunne leve et tryggere og rikere liv og hjelper deg med å ta velfungerende beslutninger i saker som påvirker din økonomi og ditt liv. Med vår løsning hadde vi lyst til å skape en bro mellom dette og situasjoner fra oppveksten som seerne kan relatere seg til, og på denne måten vise at Söderberg & Partners er en aktør med gode råd som gjør deg godt, forteller kunderådgiver Terje André Helgheim og konseptutvikler Mariann Lunde om løsningen.
Turbo og øvelseskjøring
Etter arbeidet med konseptutviklingen i Bergen, gikk prosjektet videre til regissør og produsentduoen Sigurd Fossen og Christer Dyngeland i Oslo, som rodde prosjektet trygt i havn.
Det sies jo at man aldri skal caste barn eller dyr i filmer, men vi ender jo ofte opp med å gjøre det likevel. Det mest idylliske bildet i hele filmen, avsluttningsbildet med far og datter som ligger i sengen var et klassisk øyeblikk hvor man trygt kan si at «alt er ikke som på film». De fem sekundene du ser med godt humør og smil var de eneste sekundene i løpet av en to timer lang session hvor det ikke var turbo, gråt eller kaos. Sånn er det jo enkelt og greit med barn, når de er på sett er det de som er sjef, så stor honnør til både foreldre, skuespiller og crew for tålmodigheten, forteller Dyngeland om produksjonen.
En annen fun fact fra produksjonen er at skuespilleren som «dauer» bilen under øvelseskjøringen på filmen, faktisk var 17 år, og kjørte manuell gir for første gang. Så kvelningen som er fanget på film, er så ekte som den kan bli. Til skuespillerens forsvar klarte produsent Christer å kvele motoren flere ganger enn ham underveis i produksjonen, til tross for at han har hatt lappen i flere år, skyter Fossen inn.
Med denne produksjonen tar vi merkevaren Söderberg & Partners et skritt nærmere det mer nære og emosjonelle enn hva som er gjort tidligere. I tillegg speiles kvaliteten i merkevaren deres gjennom håndtverket i alt fra det custom komponerte lydsporet, til en fantastisk VoiceOver, lys, foto og manus. Så pass godt har vi lykkes, at flere av landene i konsernet ønsker å benytte filmen. Det tar vi jo som et stort kompliment, avslutter regissør Sigurd Fossen.