Deler ut over én milliard til kundene.

18/04/2024
Kundeutbytte8 jpg

For femte gang av fem mulige deler Sparebanken Vest ut kundeutbytte til sine kunder. Hvor mye kundene får i utbytte blir kommunisert i en personalisert video laget av Trigger med Sølvrev som produsent.

  • Vi ønsker at folk skal kjenne på følelsen et kundeutbytte virkelig gir. Å personalisere summene folk får mener vi er god og riktig bruk av teknologien, sier merkevaresjef i Sparebanken Vest, Øyvind Harkestad.

En gjennomsnitts boliglånskunde i Sparebanken Vest kan få 8760 kroner i kundeutbytte rett inn på konto i april. Et par som hadde fire millioner kroner i boliglån i 2023, kan få 17 720 kroner i kundeutbytte nå i vår.

  • Vi deler overskuddet med kundene våre. Det er ekstra kjekt å kunne dele ut kundeutbytte nå som så mange merker prisstigningen godt på lommeboken, sier Tonje Marie Schreiner, markedsdirektør i Sparebanken Vest.

Tilpasset sum og lokalkontor.

De første personaliserte filmen ble sendt ut fredag 22. mars, 2024 og foruten at kundene får presentert summen de får rett inn på konto, er filmen også tilpasset hvilken bank og lokalkontor kunden hører til. I tillegg får kunden vite hvor mye de totalt har fått i kundeutbytte i løpet av kundeforholdet sitt.

Det er Trigger som har utviklet konseptet bak filmen og kreativ leder i Trigger, Bjørnar Thorsen, forteller at de var opptatt av å gjøre et stort og for mange uforståelig beløp, personlig.

  • Én milliard kroner er vanvittig mye penger og et beløp de færreste av oss klarer å relatere oss til. Ved å gjøre beløpet personlig blir budskapet også mer relevant, og det er lettere for folk å ta innover seg hvor mye Sparebanken Vest gir tilbake til kundene og allmennyttige formål, sier Thorsen.

Det er ikke første gang Sparebanken Vest lager en film i forbindelse med kundeutbytte, men det er første gang de personaliserer den på denne måten. Øyvind Harkestad tror grepet vil falle i god smak hos kundene.

  • Vi bruker ikke personalisering bare for å bruke det, vi gjør det fordi det beriker budskapet. Vi er en sparebank som gir tilbake til kundene og samfunnet, og da er det ikke noen bedre måte å gjøre det på enn å vise kundene hvor stor del av kaken de får.

Send oss en melding:

andre innlegg

Skjermbilde 2022 06 16 kl 14 38 40 2

Hvordan og hvorfor lage “how to” videoer

11/11/2021
SLV06929 Edit

«Cure for me» vant pris for beste film

19/05/2022