Kunde: MUSCS / Seen
Produsert: Våren 2021
Oppgave:
Sammen med Seen fikk Sølvrev i oppdrag fra Manchester United Supporters Club Scandinavia (MUSCS) å skape en personlig en-til-en video kampanje til supporterklubbens medlemmer, for å øke antallet medlemmer i deres database, og skape stolthet internt rundt å være en del av verdens største supporterklubb for Manchester United.
Videoen skulle henvende seg direkte til tusenvis av seere ved navn, og inneholde flere personaliserte elementer som bl.a. mottakeren sitt navn på både magasinet som holdes opp, på ryggen av fotballdrakten og på billetten til Old Trafford!
Løsning:
Gjennom en rekke intervjuer med representanter for både MUSCS og ledende profiler fra Manchester United, sammen med arkivmateriale for supporterklubben, og spennende grafiske elementer skapte vi en engasjerende video som virkelig får fram budskapet og treffer rett hjem hos mottakeren.
Kombinert med Seen sin unike teknologi skapte vi engasjerende en-til-en videoer som gir stort engasjement og en solid dose wow-faktor.
Video-kampanjen består av 4 videoer, som alle har en unik plass i kundereisen mot kampanjemålet. Én som går ut til allerede eksisterende medlemmer for å engasjere dem i kampanjen, én som går ut til Manchester United fans som blir tipset inn/ vervet gjennom kampanjen, en personlig takkevideo til alle som har tipset om nye fans, og en video til alle som velger å følge MUSCS.